Żywienie

Zdrowa słodycz: jak osłodzić koktajle – nasze propozycje

Zdrowe odżywianie wiąże się z wieloma wyrzeczeniami. Jednym z nich jest cukier, a tym samym smak słodyczy, który tak często uwielbiamy. Wielu specjalistów od żywienia powtarza, że zmiany należy wprowadzać powoli – niezbyt drastycznie, aby się nie zrazić do nowej diety. Przychodzimy zatem z pomocą – podpowiemy, w jaki sposób osłodzić koktajle, nie używając przy tym białego cukru. Które świeże owoce dodawać do koktajli, jakie bakalie wybierać, czy w roli osładzającego składnika sprawdzą się owoce kandyzowane owoce? Na te, i wiele innych pytań, znajdziecie odpowiedź poniżej.

Świadomość to pierwszy krok do zmiany nawyków

Każdy z cukrów jest kaloryczny i może odkładać się w postaci tkanki tłuszczowej. Nasza wątroba jest w stanie opracować ok. 3 łyżki cukru – pozostała część węglowodanów, którą dostarczymy do organizmu, może się odłożyć. Co za tym idzie – cukier zawarty w owocach jest tuczący, tak jak cukier, który kupujemy w woreczkach. Jest jednak zasadnicza różnica między owocami, a cukrem. Owoce dostarczają nam również wiele witamin i sporo energii. Są także dużo bardziej sycące od batoników, cukierków czy czekolad. Sięgając po jedno jabłko, będziemy dużo dłużej czuć sytość w żołądku niż jedząc batonika.

Czym zatem osładzać koktajle?

#Owoce

Owoce, a dokładnie zawarta w nich fruktoza, stanowią idealny słodzący dodatek do koktajli. Szczególnie mowa tutaj o dojrzałych owocach – to właśnie one, mają w sobie najwięcej słodyczy.

Owoce, które zawierają najwięcej cukru to:

  • banany,
  • figi,
  • daktyle,
  • dojrzałe winogrona,
  • mango.

#Miód

Miód jest substancją słodzącą, idealną nie tylko do koktajli, ale także do herbat i drinków. W składzie miodu znajduje się maksymalnie 10% sacharozy, która dominuje w zwykłym białym cukrze. Oprócz tego mamy tutaj jeszcze fruktozę i glukozę. W odróżnieniu do zwykłego cukru, w miodzie mogą znajdować się witaminy z grupy B i C, białko, fosfor, magnez, żelazo czy jod.

#Suszone i kandyzowane owoce

My zdecydowanie polecamy suszone owoce! Zawierają one naturalny cukier owoców – fruktozę. Świetnie sprawdzą się tutaj np.: suszone mango, daktyle, figi czy rodzynki. Często możemy spotkać je w sypanych herbatach – niezwykle aromatycznych, z naturalnym słodkim posmakiem. Owoce kandyzowane to nic innego jak owoce zanurzone w słodkim syropie, a tym samym nasączone sacharozą i glikozą. To właśnie jest powód ich intensywnie słodkiego smaku. Zdecydowanie nie są opcją dla osób odchudzających się, a wręcz w przypadku każdego z nas, powinny stanowić nieczęsty dodatek do dań.

adminbodyfactory