Żywienie

Zdrowe przekąski dla osób dbających o swoją sylwetkę

Każdej osobie, która dba o swoją sylwetkę, zdarzają się chwile słabości. Ciągłe przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania i stosowanie się do ściśle określonej diety powoduje, że w końcu chcemy zjeść coś „zakazanego”. Najczęściej sięgamy wtedy po niezdrowe produkty dostępne w najbliższym sklepie. Jednak dużo lepszym rozwiązaniem jest przygotowanie przekąski samodzielnie. Dzięki temu wiemy, co dokładnie znajduje się w tym, co spożywamy. Jakie posiłki możemy wykonać w domu?

Zdrowe wersje klasycznych ciast

Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego, możemy przygotować zdrowszą wersję naszego ulubionego ciasta czy deseru. Wystarczy, że białą mąkę zamienimy na pełnoziarnistą, która zawiera dużą ilość fosforu, cynku, magnezu i żelaza. Natomiast zamiast klasycznego cukru, do naszego wypieku możemy dodać ksylitol fiński. Jest on dużo mniej kaloryczny niż biały cukier, posiada bardzo niski indeks glikemiczny oraz wpływa pozytywnie na zęby i kości. Aby nasze ciasto było jeszcze lżejsze, zrezygnujmy z tłustych mas czy polew i dodajmy do niego świeże owoce sezonowe, np. jabłka, śliwki czy truskawki. 

Koktajl proteinowy – nie tylko w klasycznej wersji

Shake białkowy to bogate źródło białka i najważniejszych substancji odżywczych. Posiadając w domu gotową mieszankę do wyrobu napoju, nie musimy ograniczać się jedynie do zmieszania jej z wodą czy mlekiem. Gdy mamy ochotę na naleśniki, możemy przyrządzić je na bazie tej właśnie mieszanki. Dzięki temu, dostarczymy organizmowi dużą ilość białka, wspomożemy rozwój flory bakteryjnej i obniżymy poziom złego cholesterolu. Dodatkowo znacznie obniżymy kaloryczność potrawy, nie tracąc przy tym smaku oraz zaspokoimy swoje pragnienie na „zakazane” danie. 

Zdrowe ciasteczka owsiane

Jeśli często miewamy zachcianki na coś słodkiego, dobrym rozwiązaniem będzie przygotowanie zdrowych ciasteczek owsianych. Wystarczy, że zmieszamy płatki owsiane z mąką pełnoziarnistą, cynamonem, jajkiem, odrobiną mleka i łyżką miodu (jeśli jesteśmy w trakcie budowania mięśni, możemy dodać również białko na masę). Z gotowej masy formujemy małe ciasteczka, wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy około 10 min. Tak przygotowaną przekąskę, po przestudzeniu, możemy włożyć do pojemnika na żywność i zabrać ze sobą np. do pracy. 

Chipsy z jarmużu

Będąc na diecie, niekoniecznie musimy mieć zachcianki na coś słodkiego. Często zdarza się, że mamy ochotę na niezdrowe chipsy czy paluszki. Produkty te są jednak bardzo kaloryczne i źle wpływają na nasze zdrowie. Dlatego, jeśli chcemy coś pochrupać, warto przygotować zdrowe chipsy z jarmużu. Wystarczy, że oberwiemy listki z łodygi, ułożymy na blaszce, delikatnie skropimy oliwą z oliwek oraz przyprawimy ulubioną mieszanką przypraw. Tak przygotowany jarmuż wkładamy do piekarnika i czekamy, aż liście staną się chrupiące. Smacznego!