Żywienie

Suplementacja na sokoli wzrok – które antyoksydanty szczególnie pomogą oczom?

Nikogo nie trzeba przekonywać, że dobry wzrok jest na wagę złota gdy chodzi o komfort codziennego życia. Po 40 roku życia nasze oko zaczyna coraz szybciej tracić zdolność akomodacji – dostosowywania się do widzenia obiektów na różnej odległości. Niestety, tak zwana ślepota starcza jest niemożliwa do powstrzymania. Możemy jednak hamować jej tempo poprzez odpowiednio dobraną suplementację przeciwutleniaczami i witaminami jak na przykład B Right Jarrow. Co jeszcze stosować? Jaka suplementacja na wzrok okaże się najskuteczniejsza? Czytaj dalej!

Karotenoidy na zdrowe oczy

Karotenoidy są barwnikami obecnymi w roślinach oraz tkankach zwierząt. To bardzo silne przeciwutleniacze – sześć z nich ma niezwykle korzystny wpływ na nasz organizm. Antyoksydanty odpowiadają wprost za spowalnianie starzenia. Walczą z winowajcami, czyli wolnymi rodnikami – szkodliwymi cząsteczkami powstającymi w procesie oddychania. Luteina to karotenoid słynący właśnie ze swojego wpływu na wzrok, drugim dobroczynnym w tym temacie związkiem jest słabiej kojarzona zeaksantyna. Czego się spodziewać po tych karotenoidach?

Luteina jest żółtym barwnikiem, którego największe skupisko w ludzkim ciele znajduje się w plamce żółtej gałki ocznej. To plamka żółta odpowiada za ostrość widzenia zarówno w kwestii konturów jak i intensywności kolorów. Jej suplementacja na wzrok, nie tylko poprawia doraźną jakość widzenia, zapobiega zwyrodnieniom plamki oka oraz chroni przed promieniowaniem ultrafioletowym.

Zeaksantyna jest pod względem chemicznym bardzo podobna do luteiny. Również jest żółta, dzięki czemu neutralizuje szkodliwe niebieskie promieniowanie, chroniąc oczy. Szczególnie w połączeniu z luteiną gwarantuje świetną ochronę osobom dużo pracującym przed komputerem. 

Suplementy z luteiną i zeaksantyną, dostępne na https://zawszenaturalnie.pl/brand/97-this-is-bio, powinny być przyjmowane w towarzystwie tłuszczu, bo to zwiększa ich wchłanialność. Te dwa karotenoidy razem są najsilniejsze – skutki ich dawkowania szybko zobaczymy na własne oczy!

Suplementacja na wzrok – jakie witaminy stosować?

Do grupy przeciwutleniaczy – naszych ,,bojowników o młodość” – należy również witamina A. Mimo że, jak w przypadku każdej witaminy, pełni w organizmie cały szereg funkcji, zasłynęła głównie z wpływu na wzrok. Dzięki suplementacji witaminy A będziemy lepiej widzieć przy słabym świetle i zmniejszymy ryzyko chorób wzroku.

Kolejny potężny antyoksydant to doskonale znana jako remedium ,,na wszystko” witamina C. Stosuje się ją w profilaktyce zaćmy – niezwykle groźnej choroby, prowadzącej wprost do utraty wzroku. 

Z właściwości antyoksydacyjnych słynie także E – ,,witamina młodości”. Ta jest warta uwagi w kontekście szczególnie ze względu na wzmacnianie naczyń krwionośnych.  W gałkach ocznych jest ich pełno – im mniej uszkodzeń, tym lepiej! 

Za sokoli wzrok odpowiada także witamina D produkowana ze słońca. W żywności jest jej bardzo mało, a nasz klimat rzadko gwarantuje wypełnienie podaży. Mając problemy ze wzrokiem koniecznie trzeba uzupełniać ,,słoneczną witaminę”, pełniącą w organizmie bardzo istotną rolę nie tylko w kwestii wzroku.

Suplementacja na wzrok – jak o niego zadbać?

Wiesz już czym wspierać swoje oczy, czas więc wyjaśnić jak to robić. Możemy oczywiście postawić na wysokiej jakości preparaty suplementacyjne w formie kapsułek, kropli a nawet… żelków, które można znaleźć m.in w sklepie https://zawszenaturalnie.pl! Te ostatnie dedykowane są co prawda dzieciom, ale taka przekąska nie zaszkodzi dorosłemu. 

Karotenoidy i witaminy są wszechobecne w owocach i warzywach. Poza zadbaniem o zdrową dietę dobrym pomysłem jest zaopatrzenie się w suszone jagody – borówki leśne podobno poprawiały wzrok żołnierzy podczas II Wojny Światowej. Pełna dobroczynnych dla oczu substancji jest także jagoda kamczacka, borówka amerykańska czy aronia.

Pamiętajmy, że żadne suplementy diety  nie zastąpią zdrowych nawyków nie tylko w kwestii żywienia, ale i ergonomii czytania bądź pracy przed komputerem! Nasz wzrok narażony jest na wiele szkodliwych czynników, których najlepiej po prostu unikać, albo przynajmniej świadomie minimalizować ich wpływ. Dużo ,,pracując oczami” nie warto stronić od regularnych kontroli u okulisty, bo jak wiadomo, zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć

 

Skoro już wiesz czym są antyoksydanty i potrafisz zadbać o wzrok poprzez stosowanie odpowiednich witamin, dowiedz się z http://www.natura-medica.pl/naturalne-suplementy-diety-na-jakie-warto-zwrocic-uwage/, jakie inne naturalne suplementy diety warto regularnie przyjmować, by cieszyć się dobrym samopoczuciem.